מספר מקשר

ניקוי שורשים בביוב

כיצד שורשים חודרים לביוב?

שורשים של עצים ושיחים עלולים לגרום לנזקים רבים בצנרת, ולעיתים מדובר בנזק בלתי הפיך.השורשים של העצים נהנים ממי השפכים שנמצאים בצנרת ובעצם משקים אותם. 

השורשים הולכים וגדלים בשל מי השפכים ואז מתפתלים מסביב לצנרת עצמה באופן שגורם ללחץ על הצנרת. ברגע שישנו לחץ גדול על הצנרת, עלולים להיווצר סדקים. 

גם אם מדובר בסדק קטן, השורשים עלולים להיכנס ולחדור לתוך הצנרת. השורש הקטן שחדר לתוך הצנרת הולך וגדל במהירות ואז חוסם את הצנרת. 

סתימת הביוב על ידי שורשים נחשבת לסתימה מורכבת בביוב וכזו הדורשת טיפול מקצועי, יסודי ומקיף של חברה המתמחה בנושאים אלו , כמו חברת בורה ביוב. מדובר בסתימת ביוב קשה ויש להזמין איש מקצוע מנוסה ומיומן כדי לטפל בבעיה הזו היות ובשיטות רגילות בלתי אפשרי לטפל בסתימות מורכבות כמו סתימה שנעשית על ידי שורשים של עצים ושיחים. 

סתימה מסוג זה הינה אופיינית למבנים בהם יש צנרת ישנה וכן במבנים שמוקפים בצמחיה ובעיקר עצים ושיחים. הצוות של חברת בורה שירותי ביוב יגיע במהירות ובטיפול מקצועי ויסודי, יבוצע ניקוי שורשים בביוב וידאג לפתרונות ארוכי טווח.

תוכן עניינים

יתרונות וחסרונות של ניקוי שורשים בביוב

יתרונותחסרונות
שיפור זרימה ופונקציונליות של מערכת הביובעלות תהליך הניקוי
סיכון מופחת לחסימות וגיבוייםאפשרות לפגיעה בצנרת הביוב בתהליך הניקוי
אורך חיים מוארך של מערכת הביובהצורך בתחזוקה שוטפת כדי למנוע צמיחת שורשים עתידית.

מה עושים כדי לשחרר סתימה הנגרמת על ידי שורשים?

לחברת בורה יש ביובית הפעילה 24 שעות ביממה שאליה מחובר צינור המפעיל לחץ מים גדול על האזור בו ישנה סתימה. איש המקצוע אותו נשלח אליכם, הלקוחות, יגיע עם הביובית וישטוף את הצנרת תוך שימוש בלחץ מים.

מה עושים כדי לטפל בשורשים והאם ניתן למנוע סתימה חוזרת?

בהחלט ניתן ואף מומלץ לעשות מספר פעולות כדי להימנע ממצב בו סתימות הביוב שנוצרו על ידי שורשים חוזרת על עצמה. אז מה עושים? הדבר הראשון החשוב  הינו לחתוך את השורשים הנמצאים סביב הצנרת. החיתוך של שורשים אלו ימנע מהם צמיחה מחודשת וכך נוכל להימנע מחדירת השורשים שוב לתוך הצנרת. פעולה נוספת שניתן ורצוי לעשות היא למנוע מצב בו ישנה צמחיה בקרבת הצנרת.

חשוב להבין שאנו חייבים לפעול על מנת להרחיק את השורשים מהצנרת באופן קבוע. בחברת בורה אנו מסתכלים קדימה ומבינים שאם רק נוריד את השורשים בתוך הצנרת, זהו פתרון לטווח קצר מאד. חשוב לבצע שטיפה יסודית לצנרת ולאחר מכן להשתמש בחומר כימי אותו שופכים לתוך הביוב אחת לשנה. החומר הזה, שהוא תרכובת של כימיקלים, בעצם קוטל את השורשים בביוב, ומרחיק מהצנרת שורשים חדשים. 

השילוב של שתי הטכניקות –  הן הרחקת וקטילת השורשים הקיימים והן הרחקה של שורשים חדשים מהצנרת, הינו שילוב שעובד מצוין וימנע הרבה עוגמת נפש בעתיד. נכון שפעולה זו עולה כסף אך היא אינה יקרה וכאמור, תמנע הוצאות כספיות גדולות הרבה יותר בעתיד באם תיגרם שוב סתימה על ידי השורשים.

הפעולה של הרחקת השורשים מהביוב מתחילה באיתור מיקומה המדויק של הסתימה. אנחנו בחברת בורה משתמשים בציוד מתקדם המותאם בדיוק לצורך זה ואיננו מוותרים על שלב זה כדי שהבעיה תטופל בצורה יסודית , מקצועית וחסרת פשרות. רק לאחר שנמפה את הבעיה ונבין איפה נמצאת הסתימה בצנרת וממה נגרמה, נוכל לגשת לטפל בה. כאמור, אם נזהה שמדובר בשורשים שסתמו את הצנרת, נזמין מיד ביובית שתשאב את הצפת הנוזלים.

ניקוי שורשים בביוב - האם הביובית עלולה לגרום לנזק?

הביובית בנויה כך שהיא יכולה להפעיל לחץ מים גדול וכך לשאוב את הנוזלים. הכל מסולק בבת אחת ובצורה יסודית כולל השורשים ולכלוך שהצטבר ונאסף. חשוב לדעת שהביובית אינה גורמת לנזק. ההיפך הוא הנכון – היא פותרת בעיות צנרת מורכבות מבלי לשבור רצפות.

אין סיבה להילחץ – הצוות המיומן של בורה שירותי ביוב ואינסטלציה בע"מ יודע להתמודד עם כל תקלה, זוהי המומחיות שלנו!

שאלות תשובות

ניקוי שורשים בביוב כולל הסרת שורשי עצים שצמחו לתוך הצנרת. ניתן לעשות זאת במגוון שיטות כמו חיתוך השורשים במכונת ביוב, שימוש במעכבי שורשים כימיים או התקנת מחסומי שורשים למניעת צמיחה עתידית.
ניקוי שורשים בביוב חשוב מכיוון ששורשים עלולים לגרום לסתימות ולנזקים בצנרת, ולהוביל לנזילות ולתיקונים יקרים. בדיקות ותחזוקה שוטפות יכולות לסייע במניעת בעיות אלו ושמירה על תקינות מערכת הביוב.
כמה שיטות נפוצות להסרת שורשים מהביוב כוללות שימוש במכונת ביוב עם ראש חותך, שימוש במעכבי שורשים כימיים והתקנת מחסומי שורשים. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה.
לא, מעכבי שורשים כימיים נועדו למנוע מלכתחילה שורשים לצמוח לתוך הצינורות, ייתכן שהם לא יוכלו להסיר שורשים שכבר נמצאים בצנרת.
מומלץ לבצע בדיקות ותחזוקה קבועות של קו ביוב למניעת חדירת שורשים. תדירות הבדיקות עשויה להשתנות בהתאם לגיל הצינורות שלך ולנוכחות של עצים באזור שלך.
מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק. משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת. מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
050-7100909
דילוג לתוכן