מספר מקשר

פתיחת סתימות ביוב

פתיחת סתימות ביוב הוא ללא ספק משהו שרובנו נמנעים מלעשות. רוב בני האדם בכל העולם יטפלו בסתימת ביוב אך ורק כאשר יקרה מצב בו תתרחש סתימה או הצפה. חשוב להבין כי פתיחת סתימות ביוב הינה פעולה לא רק שדורשת מקצועיות אלא היא פעולה שיכולה למנוע בעיות מורכבות וקשות הרבה יותר , כאשר הסתימה הופכת להיות סתימה בצנרת. במצב כזה רק חברה המתמחה באינסטלציה מקצועית תוכל לטפל בבעיה כזו ועדיף פשוט שלא להגיע למצב שכזה.

סתימה של הביוב  יכולה להיות מטופלת ע״י הלקוח בזמן שאם צריך לשחרר סתימה בתוך הצנרת , כבר לא נוכל לבצע זאת עצמאית ולכן חשוב מאד לזהות את הבעיה ולטפל בה בזמן.

 

תוכן עניינים

מתי נקרא לאינסטלטור?

ברוב המקרים, הלקוח מנסה בתחילה לטפל בעצמו בסתימה ועושה זאת באמצעים ביתיים או כאלו שרכש בחנויות המתמחות בבניין ואינסטלציה. הלקוח יעשה ניסיון לפתור את הבעיה ולעיתים אף יצליח. יחד עם זאת, אם הוא אינו מצליח או שהסתימה חוזרת על עצמה באותו מקום בבית , ובמידה ומבינים שהסתימה כבר בצנרת של הבית או בצנרת הראשית של מבנה המגורים בו גר הלקוח, נצטרך להזעיק את האינסטלטור.

יתרונות וחסרונות של פתחית סתימות בביוב

שיטהיתרונות

חסרונות

מכונת ביוב

יכול לחתוך ביעילות שורשים ולהסיר חסימות

יכול לקחת זמן ולא להסיר לחלוטין את כל השורשים.

מעכבי שורש כימיים

יכול למנוע צמיחה וחסימות עתידיות

ייתכן שלא ניתן יהיה להסיר שורשים שכבר נמצאים בצינורות.

מחסומי שורש

יכול למנוע צמיחה וחסימות עתידיות

לא מתייחס לשורשים שכבר נמצאים בצנרת.

הידרו Jetting

יכול להסיר ביעילות חסימות ופסולת

יכול להיות יקר, ועלול לגרום נזק לצינורות אם לא נעשה שימוש נכון

חשוב לציין שהשיטה הטובה ביותר לפתיחת סתימת ביוב תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות, כמו סיבת הסתימה ומצב הצנרת. בכל מקרה, בדיקות ותחזוקה שוטפות יכולות לסייע במניעת סתימות ופגיעה אפשרית בצנרת.

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים אינסטלטור כדי לפתוח סתימה?

כמו בכל מקרה בו אנו מזמינים איש מקצוע, עלינו לברר המלצות אם זה דרך חברים ומכרים ואם דרך האינטרנט אבל באתר בו נוכל גם לקרוא המלצות אמינות על בעל המקצוע. חברת אינסטלציה מקצועית היא כזו שתחזיק ציוד מתאים למשל ציוד לצילום צנרת כדי לאבחן איפה בדיוק נמצאת הסתימה ובאיזו סוג סתימה מדובר.

חשוב גם לשאול ולוודא שהחברה או איש המקצוע מספקים שירותי ביובית.

בחברה שלנו יש אנשי מקצוע שמתמחים בפתיחת סתימות בביוב ותוכלו לקבל מענה שהוא גם מהיר, גם מקצועי ויסודי וגם המלצות להמשך טיפול כדי להימנע מסתימות חוזרות.

מהם הגורמים לסתימות בביוב שעלינו להכיר?

כדי לטפל כמו שצריך בצנרת ובסתימות הביוב, כדאי שנכיר את הסיבות הנפוצות לסתימת ביוב . הסיבות הנפוצות הן הצטברות של לכלוך למשל מגבונים , חומרים שומניים, אבנים שנכנסות לתוך הצנרת ועוד.

חשוב גם להבין שפתיחת סתימה בביוב מצריכה שימוש בציוד מקצועי. כאשר אינסטלטור יאמר לכם שעליו להשתמש בביובית על מנת לפתוח את הסתימה, אפשר להבין שמדובר בסתימה שאינה סתימה פשוטה. אבל, אם האינסטלטור לא מצליח לפתוח סתימה מבלי להשתמש בביובית, זה בהחלט מעיד על כך שמדובר בבעיה בצנרת.

אם בכל זאת תצטרכו להשתמש בשירותי ביובית , חברת בורה שירותי ביוב מספקת שירות כזה 24 שעות ביממה ונוכל לספק לכם שירות ישיר כזה שיחסוך לכם כסף היות ולא תצטרכו להיעזר באינסטלטור בנוסף. חברת בורה משתמשת גם בציוד צילום מתקדם שהצוותים המתמחים שלנו משתמשים בו וכך נוכל לבצע צילום ביוב ברובוט ולצלם את הצנרת, לאבחן את הבעיה ולטפל בה במהירות ובמקצועיות.

מהי ביובית?

ביובית היא משאית שעליה יש ציוד מתקדם שבאמצעותו מטפלים במערכות ביוב. על הביובית מורכבים סיב אופטי ומצלמה אתם מצלמים את מערכת הביוב וכך מאתרים את התקלות והסתימות בצורה יעילה ומהירה יותר. לביובית מחובר צינור מים בלחץ גבוה אתו משחררים את הסתימה ומנקים את הצנרת. בביובית יש גם משאבה עם כח שאיבה גדול דרכה נשאבים הנוזלים והפסולת שנותרו לאחר שחרור הסתימה.

ישנם ביוביות המיועדות למקומות גדולים כמו גם ביוביות במטפלות במקומות קטנים יותר. חברה מקצועית המחזיקה ציוד של ביובית , תדע להתאים את הביובית לסתימה הרלוונטית ולחסוך ללקוחות זמן וכסף.

ביובית מתאימה גם לשאיבה של שירותים כימיים, שאיבת בורות ספיגה המכילים חומרים שומניים , שאיבת הצפות וכולי.

שיטות לפתיחת סתימות

סתימות בביוב הן מצב לא נעים בכלל. מעבר לריח הלא סימפטי שהיא מייצרת, הסתימה משפיעה באופן ישיר על השימוש בחפצים ביתיים חשובים כמו השירותים או הכיורים בבית. תתפלאו כמה סתימות ביוב נוצרות מדי יום, אך כיצד אפשר לפתור אותן? במרבית המקרים, פתיחת סתימות ביוב דורשת עבודה מקצועית וכלים חדשניים, שיבטיחו שהסתימה לא תחזור במהרה. בשביל שתוכלו להכיר את כל השיטות לפתיחת סתימות, כתבנו עבורכם את המאמר הזה.

פתיחת סתימות בעזרת צילום מתקדם

הטכנולוגיה הביאה לעולמנו מגוון דרכים חדשות לטיפול בסתימות ביוב, המתקדמת ביותר שבהם היא שיטת הצילום. שיטה זו יכולה לטפל בסתימות ביוב באמצעות צילום, מיפוי ותכנון עבודה מוקדמת של קווי הביוב. בעזרת מצלמות מיוחדות, הצוותים שלנו יוכלו לקבל תמונה של רשת הביוב במקום העבודה, לראות מה הגורם לבעיה ובכך לפתוח את הסתימה במהירות יחסית. זהו שירות שרק איש מקצוע מנוסה יכול להעניק, אחד שיש לו את הציוד ואת הידע המתקדמים ביותר שיאפשרו לו לפתור את הבעיה במהירות ובמינימום סיבוכים.

פתיחת סתימות בעזרת חומר ייעודי

שיטה פופולארית יחסית לפתיחת סתימות היא בעזרת חומר פותח סתימות ייעודי. ייתכן ואתם מכירים את החומרים האלו, ואולי השתמשתם בהם בכדי לנסות לפתוח סתימה בכיור או בשירותים, אך האם ידעתם שהחומרים האלו יכולים גם לפתוח סתימות ביוב מורכבות? כמובן שהחומר הפעיל שבחומר המקצועי חזק הרבה יותר מאלו הנמכרים לשימוש ביתי, כך שהוא יכול להתמודד עם הסתימות המורכבות שבעומק הביוב.

פתיחת סתימות בעזרת קפיץ

שיטה נוספת לפתיחת סתימות, בה אנשים רבים משתמשים גם בשגרת היום יום שלהם, היא פתיחת סתימות ביוב באמצעות קפיץ. בשיטה זו, נצטרך להרים את בור הביוב הקיים ברחוב ובאמצעות קפיץ ארוך לשחרר את החסימה שנוצרה בצינור. פעמים רבות, יתגלה כי הסתימה נוצרה בצינור הראשי, מה שיכול להקשות על פתרון הבעיה. חסימה בצינור ביוב ראשי עלולה להשפיע על בתים רבים באותה שכונה, כך שאם זוהתה סתימה כזו כדאי להזמין איש מקצוע בהקדם האפשרי.

פתיחת סתימות באמצעות ביובית

לרוב, נבחר להשתמש בביובית במקרים של סתימות מורכבות יותר, בעלות שורש בעיה עמוקות יותר או סתימות ביוב שלא נפתחו בעזרת שיטת אחרות כמו ניקוי שורשים בביוב. הביובית היא למעשה רכב מיוחד, שמכיל בתוכו את כל הכלים שבעל המקצוע צריך בכדי לפתוח את הסתימה. הביובית יכולה להתמודד עם כל סוגי הסתימות ולפתור אותה בקלות, בעיקר בזכות כוח השאיבה החזק שלה. 

אין סיבה להילחץ – הצוות המיומן של בורה שירותי ביוב ואינסטלציה בע"מ יודע להתמודד עם כל תקלה, זוהי המומחיות שלנו!

שאלות תשובות

הסיבות השכיחות לסתימות ביוב כוללות שורשי עצים הצומחים לתוך צינורות, הצטברות של שומן ופסולת וצנרת שבורה או קרסה.
סימנים של ביוב סתום כוללים כיורים ושירותים מתנקזים איטיים, קולות גרגור מניקוז וריחות לא נעימים.
שיטות לפינוי ביוב סתום כוללות שימוש בבוכנה, נחש אינסטלציה או סילון הידרו. אם החסימה נגרמת משורשי עצים, ייתכן שיידרש חיתוך או הסרה של השורשים.
אמנם ניתן לפנות סתימה קלה לבד, אך בדרך כלל מומלץ לקרוא לאינסטלטור מקצועי לסתימות חמורות יותר.
כדי למנוע סתימות ביוב, חשוב להשליך כראוי את גריז ושאריות מזון, להימנע משטיפה של חומרים שאינם מתכלים ולקבוע בדיקות תחזוקה שוטפות אצל אינסטלטור.
מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק. משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת. מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
050-7100909
דילוג לתוכן